TİKAV’ın Üniversite Öğrencilerine Yönelik Fırsat Eşitliği Yarattığı Projesi ‘Bireysel Gelişim Programı’na Anlamlı Ödül
Bu yıl 25’inci kuruluş yılını kutlayan Türkiye İnsan Kaynakları, Eğitim ve Sağlık Vakfı (TİKAV), eğitimde fırsat eşitliği hedefiyle üniversite öğrencilerini çeşitli yaşam becerileri ile donatarak onları çalışma hayatına ve sosyal yaşama hazırlayan projesi Bireysel Gelişim Programı (BGP) ile 2024 Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülü’nün sahibi oldu.
TİKAV, 1999 yılından bugüne kadar sürdürdüğü Bireysel Gelişim Programı’nda Doğu ve Güneydoğu’daki üniversite öğrencilerine diksiyon, protokol ve nezaket kuralları, öz bakım ve diş sağlığı, yaratıcı drama, duygusal zekâ gibi konularda eğitim sağlıyor. Böylelikle bu program ile öğrenciler, okul sonrasında kendilerini bekleyen iş yaşamına hazır hâle geliyorlar.
Akfen Holding’in kurucusu olduğu Türkiye İnsan Kaynakları, Eğitim ve Sağlık Vakfı’nın (TİKAV) 25. kuruluş yılında anlamlı bir ödülün sahibi oldu.
TİKAV’ın, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri’nde öğrenim gören, toplumsal ve ekonomik nedenlerle eğitim, kültür ve kişisel gelişim olanaklarına ulaşmada zorluk çeken üniversite öğrencilerine fırsat eşitliği sağlayabilmek amacıyla uyguladığı Bireysel Gelişim Programı (BGP), bu yıl teması “Daha İyi Bir Dünya” olarak belirlenen Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülü 2024 töreninde “Eğitimde Fırsat Eşitliği” kategorisinde ödül aldı.
Bireysel Gelişim Programı, öğrencileri çeşitli yaşam becerileri ile donatarak, onları üniversite sonrası çalışma hayatına ve sosyal yaşama hazırlamayı amaçlıyor. Eğitim kaynaklarına ulaşmada fırsat eşitliği yaratma hedefini benimseyen TİKAV, 1999 yılından bugüne kadar 354 gence ulaşan Bireysel Gelişim Programı’nda öğrencilere diksiyon, protokol ve nezaket kuralları, öz bakım ve diş sağlığı, yaratıcı drama, duygusal zekâ gibi konularda eğitim sağlıyor. Böylelikle bu program ile öğrenciler, okul sonrasında kendilerini bekleyen iş yaşamına hazır hâle geliyorlar.
Bireysel Gelişim Programı (BGP) Hakkında:
Bireysel Gelişim Programı (BGP), ilk olarak 1999 yılında Elazığ Fırat Üniversitesi öğrencilerinin katılımına açıldı. 2003 yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde; 2006 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde uygulanmaya başlandı.
2009 yılında TİKAV, bu amaç doğrultusunda Doğu ve Güney Doğu Anadolu Bölgesinde on yılını doldurmuş üniversitelere yöneldi ve Elazığ Fırat Üniversitesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Şanlıurfa Harran Üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Erzurum Atatürk Üniversitelerinde projeyi uygulamaya başladı. Bireysel Gelişim Programı, 2010 yılından bu yana Fırat Üniversitesi öğrencilerine uygulanıyor.
Türkiye İnsan Kaynakları, Eğitim ve Sağlık Vakfı (TİKAV) Hakkında:
Sürdürülebilir refahın ancak ekonominin yanı sıra insana ve topluma yatırımla mümkün olduğunu benimseyen Akfen Holding, kurumsal sosyal sorumluluk projelerini Akın Ailesi tarafından 1999 yılında kurulan Türkiye İnsan Kaynakları, Eğitim ve Sağlık Vakfı (TİKAV) bünyesinde yürütmektedir.
TİKAV, çağımızın hızla değişen bilgi dünyasında yenilikçi bir anlayış ile ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yaparak toplumun değişime uyum sağlamasına çözüm bulmayı, gelişime liderlik edecek bireyleri topluma kazandırmayı ve sosyal sorumluluk bilincinin yayılmasına öncülük etmeyi amaçlamaktadır.
Bu doğrultuda TİKAV, yürüttüğü uzun soluklu sosyal sorumluluk projeleriyle genç kuşaktan bireylerin bilgi, görgü ve deneyimlerini artırmayı; sağlıklı yaşama bilincini geliştirmeyi ve günümüzün çevresel sorunlarının giderilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
TIKAV, bugüne kadar gerçekleştirdiği projelerde; lise ve üniversite öğrencileriyle, iş dünyasından kişilerle, gençlerle, dağ köylerinde yaşayan çocuklarla, kadınlarla, muhtarlarla, engelli yakınlarıyla, hastanelerde tedavi gören çocuklarla ve onlara refakat eden annelerle olmak üzere toplumun farklı kesimleriyle buluştu. Kurulduğu 1999 yılından bu yana 50 bin kişiye ulaşan TİKAV, bu adımlarını güçlendirerek gelecek 10 yılda 100 bin kişiye dokunmayı hedefliyor.